Met heel veel wilskracht, alles uit je leven bannen zou een goede optie zijn, maar niet realistisch ben ik bang.
Misschien ka de verslavingszorg tips geven
12 jaar geleden
Jezelf verplichten minimala een x aantal uur iets anders te doen of juist te zeggen ik magvan dan tot dan een spel doen en dan moet ik iets anders gaan doen.

Je kan ook juist even je computer vermijden op een dag in de week doro naar buiten te gaan en iets leuks te doen met vrienden / kenissen.

het licht natuulrijk ook aanb hoe ernsitg de verslaving is om er vanaf te komen.

Wilskracht en wil is in ieder geval belangrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een 'gameverslaving' gaat vanzelf over.
ooit speelde ik ook 6-8 uur per dag runescape (classic) en later call of duty.
op een gegeven moment (bij mij na de middelbare school) krijg je gewoon meer huiswerk en krijg je ook stages.
Dan heb je er simpelweg geen tijd meer voor en ben je gewoon verplicht te minderen met het gamen.
door de stages kom je ook vanzelf meer in aanraking met andere mensen en dus ook andere bezigheden die je ook leuk vind,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat jij beschrijf is geen gameverslaving maar komt gewoon door te weinig te doen hebben. Een gameverslaving is helaas niet zomaar mee te stoppen alleen ik betwijfel of deze persoon hiermee te maken heeft.
Als je het zelf niet kunt contact opnemen met verslavingszorg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een goede dag, als je zwaar gemotiveerd bent om te stoppen al je save games verwijderen.
Waarschijnlijk heb je geen zin meer om alles opnieuw te doen en dan stop je vanzelf. Uit mijn eigen ervaring weet ik dat "cold-turkey" het beste is voor een gameverslaving. Het heeft bij mij in ieder geval gewerkt in het verleden.
Dus gewoon acuut compleet stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Savegames verwijderen? De gameverslaving zit tegenwoordig eerder in het hoekje "account permanent blokkeren" of character deleten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar dus al je gegevens zijn opgeslagen.. savegames...
Je 'simpelweg' afmelden voor alles. Verwijder je account! Het is moeilijk....dus succes!

JE KUNT HET

anders: gooi je cd's weg of stop ze in een stoffig hoekje; beloon jezelf. ;)